תאריך חתונה

שאלת הגולש

שלום,
קבענו תאריך ל 23.4.09 כ"ט/ניסן/תשס"ט.
הבנתי שזה תאריך שניתן להתחתן בו מאחר ומדובר בראש חודש.
בעלי לעתיד חצי תימני וחצי בולגרי, אני אשכנזיה. האם תהיה בעיה לערוך חופה?
תודה מראש,
איילת

תשובה

איילת שלום.
התאריך שאת מציינת הוא ערב ראש חודש אייר, הכלול בימי ספירת העומר. כידוע בימים אלו אנו נוהגים מנהגי אבלות ובין השאר לא מתחתנים.
מנהגי האבלות תלויים בעדות השונות, כאשר הולכים בזה אחר החתן, ועדתו נקבעת לפי העדה של אביו.
הספרדים אינם מתחתנים בתאריך זה, ואילו האשכנזים – יש מהם המקילים להתחתן בתאריך זה, ויש – מחמירים.
משאלתך אני מבין שבן זוגך הוא ספרדי (תימני? ), והתימנים פוסקים כרמב"ם. הרמב"ם אמנם לא הזכיר כלל מנהגי אבלות בספירת העומר, אך מהפוסקים התימנים בימינו נראה כי גם התימנים נהגו להימנע מלהתחתן בימים אלו. ייתכן, שבראש חודש אייר גם התימנים יוכלו להקל כיוון שהאשכנזים מקילים. כדי לדעת זאת בבירור, כדאי לשאול ברבנות בה תירשמו כיצד הם נוהגים.
כל טוב

כ בתשרי התשסט

קרא עוד..