שלום!
בן זוגי ואני היינו מעוניינים להתחתן השנה ביום ירושלים, שעל פי התאריך העברי יחול השנה ביום שישי. בתוכנה שלכם זה אכן יום שניתן להתחתן בו, אולם ביומנים מסויימים שיצאו השנה נכתב שיום ירושליים הוזז ליום חמישי. השאלה היא מתי חל יום ירושלים והאם ניתן להתחתן בו?
שלום ומזל טוב.
יום ירושלים חל ביום כ"ח באייר. ואכן, השנה – תאריך זה חל ביום ששי. התפילות הנוהגות בבתי הכנסת מתקיימות ביום ששי. ייתכן, שמשום חשש לחילול שבת מקדימים במספר מקומות את החגיגות ליום חמישי.
אולם, מבחינת נישואין, התאריך הקובע הוא יום ששי כ"ח באייר.
לכן, ביום חמישי בלילה (ליל ששי) – אפשר להתחתן.
כדאי לבדוק ברבנות שבה אתם נרשמים, שאכן, הם מסכימים לכך. משום שיש רבנויות שאינן רושמות לנישואין בתאריך זה, מכיוון שיום זה חל בספירת העומר.
אם הרבנות מסרבת לרשום, תוכלו לברר דרך "צהר" באיזו רבנויות הדבר אפשרי .
כל טוב ובהצלחה